Friday, July 23, 2010

Bila Maryam demam


Selepas saya dah baik demam, Maryam pulak yang kena. Kesian bila tgk anak sendiri yang kena demam sbb dia dah la halus bila dah demam makin bertambah la kecik nampak badannya. Dalam masa yang sama, Hanan pun batuk. Husna dan Kina pulak selsema.

Mak saya penah cakap, biarlah sakit sekali sekala. Sepanjang hayat dah sihat, biarla rasa sakit pulak. Lagi satu mak saya cakap, kalau kita bersedekah, kita juga macam buang penyakit. Jadi kita digalakkan untuk selalu bersedekah jadi insyaallah penyakit kita pun akan pergi jugak.

Sekarang mak pun dah tak ada, jadi apa2 yang mak saya penah pesan selalunya saya akn turunkan pula pada anak2 saya. Selalunya dalam bentuk yang sama dan juga secara berulang2 jadi anak2 saya juga nnti akan ingat sampai bila2.

Lagi satu bila anak demam ni, mmg la penat sikit badan kita sbb terpaksa berjaga2 masa malam sbb takut nanti jadi apa2 pulak masa tengan syok2 tido tu. Jadi apa yang saya buat ialah saya akan berdoa dan tepuk2 sikit bantal tu. Macam pesan kat orang la kata nanti kejutkan saya supaya saya tak terlelap dan dapat check anak saya sama ada suhu badan dia panas ke tidak. Yang bestnya salunya keadaan ni jadi aje...saya mesti akan terbangun dan dapatlah jaga anak2 saya walaupun tido mmg tak cukup.

0 comments:

Post a Comment