Sunday, October 17, 2010

Pencuri di surau

Semalam saya dalam perjalanan balik ke rumah dari Seremban selepas pergi ke rumah terbuka Harun di Seremban 2. Dalam perjalan balik sebabkan dah pukul enam lebih jadi saya singgahlah dekat Kawasan Rehat Seremban arah Utara. Hanan, Kina dan Husna saya minta jagakan beg saya sementara saya sembahyang. Tapi sebelum saya habis sembahyangpun mereka dah datang kepada saya dengan meninggalkan beg saya terbiar tanpa jagaan.
Seperti yang ditakutkan oleh semua orang bila saya bergegas pergi ke beg saya, memang dah lesap semua barang berharga saya. Purse saya yang memang di dalamnya ada semua benda yang maha penting, telefon yang tak sampai sebulan baru saya pakai, telefon lama yang dalam proses untuk jual balik dan satu purse kecil yang di dalamnya ada dua thumb drive yang ada semua dokumen kerja saya.
Hanan beritahu ada seorang perempuan yang bertudung dan memakai baju hitam dan tudung hitam menyuruh anak-anak saya keluar kerana anak-anak saya memakan gula-gula. Rupa-rupanya itu akal dia untuk melaksanakan kerjanya kerana tahu budak-budak akan takut dan dengan tak sengaja meninggalkan hand bag saya.
Saya akui saya cuai tapi saya kesal dengan sikap perempuan yang masuk ke dalam surau yang entah sembahyang atau tidak dan ambil kesempatan untuk mencuri barang orang lain yang kadang-kalanya terlepa secara tidak sengaja.
Saya menggigil satu badan dan menangis macam orang tak tentu hala kerana mengenangkan semua barang berharga saya. Saya doakan pencuri itu dapat balasan setimpal atas semua perbuatan jahatntya.


Insyaallah, kalau ada rezeki saya akan dapat semula barang-barang saya. Kalau tak pun mana tahu tuhan nak gantikan dengan sesuatu yang lebih baik lagi...hmmmm.....

3 comments:

Nurain said...

harap makbul ayah baca yasin 3X... sure kepanasan manusia durjana tu...

Anonymous said...

salam ziarah

um pencuri di mana2...
smpaikan dalam tmpt beribadat pun
msh snggup mencuri... tak takut
balasan Tuhan la tu...

tabahkan hati yea ~

Nurma said...

Terima kasih manje...walaupun masih bersedih tapi saya redha dengan apa yang terjadi...

Post a Comment