Tuesday, August 3, 2010

Teater Hikayat Mencari Jodoh

Salah satu babak yang menghiburkan

Babak awal pementasan. Di depan sekali ialah Tok Dalang selaku tukang cerita
Siang saya ke konvo akak dan malam tu pulak saya kena berada di UIAM sebab saya dan dua kelas kejuruteraan saya bercadang menonton persembahan teater sempena minggu teater yang sedang berlangsung ketika itu. Kebanyakan pelajar saya tak pernah menonton teater. Di akhir persembahan rata-rata terhibur dengan teater ini.

Teater ini dilakonkan oleh pelajar-pelajar berbakat dari UIAM sendiri. Secara ringkas kisahnya berkisar perihal seorang lelaki yang mencari cinta daripada kekasih hatinya. Dalam perjalanan mencari cinta itu, dia bertemu dengan pelbagai dugaan yang akhirnya tanpa disedari cinta yang dicari rupa-rupanya ada di depan mata.

Saya bagi 3 bintang untuk pementasan ini. Ada ruang untuk penambahbaikan pada masa-masa akan datang.

0 comments:

Post a Comment