Tuesday, August 3, 2010

Istiadat Konvokesyen Universiti Malaya

Friends forever

Lunch di Hilton selepas semua selesai

Sempat bergambar sebelum semua graduan keluar

Beli bunga di luar DTC

Bergambar di dalam DTC
Baru-baru ni seorang rakan rapat saya, kak Idah atau kami memanggilnya dengan gelaran akak, akhirnya berjaya dianugerahkan dengan Ijazah Doktor Falsafah. Saya dan juga Liza bersama-sama ot telah bersama-sama hadir untuk memeriahkan lagi majlis konvo ini.

Selepas hampir 10 tahun meninggalkan Dewan Tunku Canselor (DTC) sekali lagi saya menjejakkan kaki ke sini. Suasananya memang menyeronokkan apatah lagi apabila kami bertiga sahaja yang bersorak semasa akak mendapat skrolnya di pentas. Memang perangai macam budak-budak.

Apa yang tambah menarik dan meninggalkan kenangan manis ialah apabila Sultan Azlan Syah sendiri berhenti dan bertegur -sapa sambil berbual-bual dengan saya dan juga Liza semasa baginda berangkat untuk bergambar bersama-sama dengan semua graduan.  Jadi di sepanjang hari tu, selain daripada cerita akak, cerita inilah yang menjadi perbualan hangat kami semua.

Bila selesai semua ini, kami semua dibelanja makan tengah hari oleh Abg An di Hilton PJ. Selapas ni kami semua tunggu Liza la pulak untuk majlis konvo seterusnya...

0 comments:

Post a Comment