Friday, August 13, 2010

Harga tiket dah mahal

Semalam tiba-tiba rasa nak tengok tiket Airasia dari Bintulu ke KL. Punyalah terkejut saya sebab harganya sampai RM600 ++. Apa lagi dengan terkejutnya saya terus telefon suami saya. Dia pun sama la jugak terkejut sebab untuk pergi dan balik sahaja untuk hari raya dah mencecah dekat RM1000 ++. Eh gila ke apa!!
Ye lah mentang-mentang la masa tu semua orang memang nak balik beraya ke Semenanjung jadi digandakan harganya sampai macam tu sekali walhal kalau hari yang tak ada apa-apa raya pun hanyalah dalam RM100 ++ je.

Nasib baik suami saya ada lagi satu alternatif iaitu naik dari Bintulu ke Kuching dan dari Kuching ke Kuala Lumpur. Bila saya tengok balik memang harganya jauh lagi murah sampai lebih separuh dapat jimat. Untuk MAS pulak memang awal-awal lagi dah habis pada masa-masa orang sibuk nak  balik beraya tu. Maknanya memang ramai la orang Semenajung yang duduk sana dan nak balik beraya ke Semenajung sampaikan satu kapal terbang habis penuh diborong.

Nasib baiklah jugak ada alternatif lain kalau tak harus ada orang beraya kat  hutan belantara gamaknya...

0 comments:

Post a Comment