Thursday, August 12, 2010

Hanan lepas Kina kantoi

Ni masa Hanan 3 tahun dan Kina 2 tahun
Semalam dah selamat puasa pertama. Saya suruh Alfiyah buat ayam percik. Mula-mula bakar dulu ayam dan lepas tu baru buat kuahnya. Resepi kuah percik ni dari cara yang mak saya buat. Disebabkan dah lama masak benda yang sama jadi Alfiyah dah makin pandai buat percik sampaikan ayah saya pun suka mengalahkan orang dapur dia masak.hehhehe...Oleh sebab pisang tak ada jadi saya cuma beli karipap frozen dan goreng.

Masa balik sekolah Hanan dengan penatnya bagitahu betapa tak bermayanya dia. Tiba-tiba pun sampai dengan muka berseri-seri dan ceria. Hmm.. apa lagi dah dengan selamat bukak puasa kat sekolah dia la...Dia kata dia tak tahan tengok kawan dia minum air depan dia pas tu dengan dia-dia pun sama join the club.

Saya pun dengan penuh sabarnya tetap jugak mengugut dia kalau dia bukak jugak puasa esok memang siap la dia..Jadi berakhirlah puasa hari pertama yang bermula dengan 5 orang berpuasa tapi berakhir dengan 4 orang sahaja yang berbuka puasa...

0 comments:

Post a Comment