Friday, January 28, 2011

segalanya cuti

Sekejap je dah masuk minggu ketujuh semeater kali ni. Kebetulan la pulak cuti kali ni dekat-dekat ngan raya cina jadi dorang anjakkan supaya cuti raya cina sama ngan cuti semester kita orang. Anak-anak saya pun samalah cuti jadi semuanya pun jadilah berganda-ganda cuti pada minggu depan.

Bila time cuti ni anak-anak saya kadang-kadang mintak jugak bawak pegi jalan mana-mana. Kadang-kadang dapat bawak tapi banyak kadangnya duduk rumah ajelah sebab cuti saya ngan cuti dorang tak sama. Dulu masa zaman say sekolah tak la pernah rasanya berasa nak bercuti-cuti Malaysia ni. Ayah saya yang saya ingat asyik keja aje. Jadi mak saya kata, kalau ada rombongan sekolah nak pegi mana-mana, ikut ajelah sebab kalau nak tunggu ayah saya,alamat berzaman la...silap-silap memang tak dapat.

Tapi sebenarnya anak-anak saya bukanlah beriya-iya nak pegi bercuti kemana-manapun. Dorang nak saya ada je dan lagi bertambah best kalau babah dorang ada. Sebab dorang kata kalau babah dorang ada salu dapat bawak pegi jalan-jalan dan babah dorang lebih banyak duit daripada saya. Hmmm...betul la tu...

Cuti raya cina kali saya nak balik kampung sebab macam dah lama tak balik sejak sekolah bukak ni. Lagipun kita orang adik-beradik dah plan nak buat bbq. Last sekali kita orang buat masa tahun lepas. Dekat nak setahun la jugak. Bila nak time balik kampung ni, mula la saya teringat kat mak saya. Kejap je mak dah tak ada. Kejap je dah dekat 3 tahun. Bestnyalah kalau mak ada. Saya rindu betul-betul kat mak...terutamanya bila cuti yang panjang dan sarat ini...

0 comments:

Post a Comment