Monday, January 24, 2011

Jadual tak dapat la mama...

Masa mula-mula masuk sekolah tahun ni, Haqim dapat masuk tingkatan 1 Harmoni (1 H). Dia pun belajar la dalam kelas tu tanpa apa-apa pun komplen. Asal saya tanya je mesti dia kata ok. Asal saya tak tanya pun dia tetap kata ok jugak. Tiba-tiba minggu lepas dia kata dia kena tukar kelas lain Alasannya  sebab masa UPSR dia dapat Bahasa Melayu penulisan A jadi dia kena tukar kelas ke tingkatan 1 Damai (1 D). Saya suka aje sebab macam kelas pandai sikit. Yang saya jadi nak marah + bengangnya ialah bila dia kata hari ni dia tak dapat pegi sekolah sebab dia tak dapat lagi jadual baru untuk kelas baru dia. Eh punya kuat alasan dia bagi sebab tak nak pegi sekolah. Boleh dia kata dengan tanpa rasa takut-takutnya yang dia tak tahu jadual baru jadi dia tak tahu nak belajar apa nanti  jadi tak payah la di nak pegi sekolah. Boleh macam tu?? Eeeiii geram betul la saya bab-bab carik alasan nak ponteng sekolah ni...Masa zaman saya sekolah dulu mana ada saya ponteng sampaikan masa dalam tingkatan lima, saya hadir 100% ke sekolah sepanjang sesi persekolahan tahun tu. Ingatkan anak-anak saya nak ikut la perangai murni saya ni...hmmm....

0 comments:

Post a Comment