Monday, January 24, 2011

Batal pembentangan

Masa saya syok-syok2 duduk kat rumah tiba-tiba telefon saya berbunyi. Tengok nombor saya tak kenal. Ni mesti student saya ni. Tengok-tengok memang betul. Dia bagitahu tak dapat nak present esok masa kelas sebab alasan dia tak bersedia. Lepas tu bagi lagi alasan tak sempat nak jumpa la ahli kumpulan dan macam-macam lagi alasa-alasan yang lemah. Punyalah saya menyinga marah sebab kalau kumpulan ni batalkan presentation, maka kumpulan lain akan tertangguh juga.

Sebaik sampai ke kelas, saya tengok tiga ahli kumpulan yang nak bentang tu tak datang pulak...Apa lagi sikit lagi la nak naik angin. Hanya sorang aje ahli kumpulan yang terpaksa tahan telinga nak dengar soalan-soalan pedas saya. Tapi saya sabar aje...so sayapun teruslah mengajar macam biasa...

Bila saya balik ke bilik, tiba-tiba ada orang ketuk bilik saya, hmmm... sapa lagi kalau bukan tiga ahli yang dah buat kesalahan hari ni tu...Dengan muka takut-takut (nak tergelak sebenarnya saya...)beriya-iya mintak maaf sebab tak datang kelas. Rupanya dia orang takut nak masuk kelas sebab takut kena marah. Ha...rasakan...tahu takut..sapa suruh buat keja lambat pas tu tangguh-tangguh kan lagi masa nak bentang. Memang kenala dengan saya. Lepas daha bagi sikit-sikit, semua pun nampak puas hati....hai...tiap semester mesti ada je kes-kes macam ni...sabar je la cikgu...

0 comments:

Post a Comment