Sunday, September 12, 2010

Beraya rumah Tun Dr Mahathir

Saya bawak 4 orang anak saya nak pergi beraya rumah Tun Mahathir. Tahun lepas tak sempat jadi tahun ni saya tak nak lepaskan peluang la. Pagi-pagi lagi saya dah sampai. Masa tu ada sikit aje orang yang tengah tunggu tram. Tapi lepas tu sekejap je dah penuh orang beratur. Yang sakit hatinya bila ada orang yang potong q. Masa sampai rumah Tun dia baru nak keluar. Disebabkan masih awal dan orang beratur tak panjang sangat jadi saya berpeluang untuk ambil gambar sesama Tun. Saya jumpa jugak Mukhriz. Boleh tahan jugak segak orangnya. Marina pun ada tapi di tak lah peramah sangat macam Mukhriz.

masa ni baru sampai jadi orang pun tak ramai
VIP yang lain saya tak jumpa pun mungkin sebab masih awal lagi kot. Sebenarnya bukanlah nak makan sangat pegi sana tapi saja nak jumpa dengan Tun sebab kita pun tak tahu sampai bila lagi berpeluang berhari raya macam ni...
orang beratur pun tak panjang lagi
jalan ke rumah Tun
dalam tram.kat belakang tu sejekap je dah panjang orang beratur
masa sampai pun tak ramai lagi orang
saja ambik gambar ni sebab kat depan rumah Tun banyak pokok bunga kertas yang pelbagai warna
sempat ambik muka Tun kat celah-celah orang ramai
sempat ambik gambar walaupun kelam-kabut sikit
dengan Mukhriz yang sama warna plak baju kita orang
dorang makan tak la banyak sangat
masa ni dah penuh khemah
cantik baju Hasmah
ni lagi pokok bunga yang macam-macam warna
khemah dekat luar rumah Tun

1 comments:

Faznita said...

Kalau ada kesempatan kami sekeluarga pun nak pegi la tahun depan.

Post a Comment