Tuesday, October 12, 2010

Bila orang atas emo

Lama betul tak menulis sejak-sejak lepas raya ni. Ntah apa yang sibuk pun tak tahu la. Tapi yang pastinya kelas saya dah tinggal lagi dua minggu jadi memang tak sabar-sabar la cuti berehat minda dan tenaga sebab dah rasa letih sangat mengajar semester ni.

Baru-baru ni saya telah pergi ke satu program anjuran tempat kerja saya. Saya dilantik jadi komiti la. Jawatan kecik-kecik je. Ntah sapa yang lantik saya pun tak tahulah. Ketua komiti saya sangat efisyen. Kami selalu ada mesyuarat dan dia selalu hantar email untuk update perkembangan semasa. Jadi kerja saya ni tak la teruk sangat.

Saya jarang turun ke pejabat bawah kerana tak ada apa-apa urusan. Jadi beberapa hari sebelum ke program tersebut saya diminta oleh ketua komiti untuk buat sedikit kerja jadi sayapun turun ke pejabat bawah. Semasa saya masuk ke bilik orang-orang besar ni, saya tengok muka dan body language dia dah lain macam. Saya pun buat tak heran la dan terus buat kerja saya sampai habis.

Tibalah hari yang dinantikan. Saya ke program tu dan kali ni bawak semua anak saya. Masa kat situ nasib baik la ada kawan-kawan yang memang tak pilih bulu ni so senang skit nak berkawan dengan orang macam ni. masa kat situ pun dia buat muka jugak. Siap buat tak pandang lagi. Masa dia tengan tak ada kawan nak makan sama, langsung tak heran nak ajak kita sama makan dengan dia ke. Bukan main sombon lagi dan akhirnya dia makan sorang-sorang. Ha kan dah kena. Masa program kemuncak tu pun sama jugak. Keadaan agak kelam-kabut skit sebab VIP lambat sampai dan meja tak cukup untuk tampung semua staf yang bawak ramai family. Jadi dia pun terpaksa la settle hal tu. Memang agak tertekan kot keadaan dia tapi aura dia masih lagi tidak positif.

Sepanjang di sana memang betul-betul dia tunjukkan sikap ketidakprofesionalan dia. Keadaan ini terbawak-bawak sampailah selepas balik bila dia dengan muka dan aura yang sama. Hai...tak paham betullah saya dengan orang yang macam ni. Nak pegang jawatan tinggi tapi bab-bab emo ni mengalahkan budak kecik. Budak kecik pun sekejap aje tapi kalau dah tua macam ni alamat memang susah la nak ubah. Ntah apa yang dia tak puas hati pun saya tak tahu. Sorry saya pun jenis kaki ampu dan saya tak akan buat macam tu...

0 comments:

Post a Comment