Wednesday, September 8, 2010

Balik rumah mak

Tahun ni kali ketiga kami beraya tanpa mak. So saya dan Huda plan balik sama-sama. Kali ni Alfiyah bawak sama suami dia. Kesian la pulak sebab nanti masa pagi raya tak la dia rasa sedih sangat ingatkan anak dia dam semua family dia kat kampung.

Bertolak lepas tarawikh dan sampai tengah malam. Ayah dah siap-siap tunggu kat rumah.Kesian tengok ayah. Sejak mak tak ada bukan saja ayah dah susut berat badan tapi makan pun macam dia tak berapa nak berkenan sangat jadi bila kita orang kata esok kira orang nak masak nasi ayam, dia kata nak join sekali berbuka puasa dengan kita orang.

Pagi tu saya dengan Huda pergi Mydin dekat Melaka. Sampai pukul 10 lebih dan balik dekat pukul 3 petang! Memang sakan la kita orang beli sebab banyak yang nak disediakan esok, malam raya sebab ada orang datang takbir, raya pertama dan juga raya kedua.

Harap-harap raya tahun ini akan lebih meriah sebab dah rancang awal-awal persiapan. Lagipun langsir masa Huda kahwin dulupun masih tak tanggal lagi jadi memang gerenti lagi elok la berbanding tahun lepas yang silap-silap pandang tengok-tengok ada sawang...hehehe...teruk betul...

0 comments:

Post a Comment