Wednesday, September 1, 2010

Tak sabarnya...

Kalau dapat bilik dkt taska saya macam ni kan ke best...
Masa lepas habis kelas tadi, tiba-tiba saya terdengar suara budak kecik menangis dengan kuatnya. Bila saya tengok-tengok rupa-rupanya ada sorang lelaki muda tengah dukung anaknya sambil mundar-mandir di tepi koridor masjid. Kebetulan Razman dan Harun ada jugak di masjid tu jadi saya suruh dorang berdua jaga beg-beg saya. Saya pun terus pegi kat lelaki tadi dan mintak nak dukung anaknya. Yang bestnya anak dia terus berhenti menangis serta-merta bila saya mula dukung dia. Apa lagi terus saya panggil Razman untuk tunjukkan budak yang menangis tadi yang dah pun diam. Razman kata saya ada aura seorang ibu. Yelah kalau sampai anak pun dah lima , kalau masih tak ada aura seorang ibu lagi tak tahulah nak cakap apa...


Bila pegang je budak kecik tu tadi barulah saya perasan yang saya ni dah lama tak pegang budak-budak kecik. Apa lagi teruslah timbul satu perasaan tak sabar-sabar saya nak bukak taska impian saya. Kalau saya ada taska sendiri nanti dapatlah saya pegang dan dukung budak-budak selalu. Saya pun dapat didik budak-budak tu nanti dengan cara yang pernah mak saya ajar saya masa saya kecik-kecik. Semuanya perkara-perkara yang baik-baik la. Lepas tu bila petang mak ayah dorang akan datang ambik semuanya balik jadi saya juga tak lah rasa terbeban cuma berkongsi masa mereka membesar tanpa saya perlu melahirkan anak-anak lagi.Hehehe....mesti seronok dan meriah hidup saya kalau betul-betul saya melibatkan diri dalam bidang ini nanti...eeiii tak sabarnya....

0 comments:

Post a Comment