Tuesday, October 4, 2011

Parking siapa?

Masalah tempat letak kereta di tempat kerja saya makin tambah parah. Oleh kerana kelas saya di merata-rata tempat di seluruh UIAM, maka terpaksa la pula saya menumpang-numpang parking di mana-mana kulliyyah yang berkaitan. Masalahnya hampir kesemua kulliyyah telah berjaya meletakkan tanda tempat parking masing-masing jadi kalau kita pandai-pandai jugak parking, memang alamat lah jawabnya. ada yang lagi cerdik, terus letak penghadang. Memang sah-sah tak dapat masuk kalau kita dari planet lain. Saya pernah masuk ke salah sebuah parking yang sedia tertulis nombor plat kereta. Masa tu salah seorang kawan saya beritahu, dia mungkin tak datang ke pejabat hari ni. Dengan gembiranya saya pun masuklah selepas berpeluh-peluh dan berpusing-pusing merata-rata dek kerana mencari parking. Alih-alih bila saya nak balik aje tengok-tengok kereta saya dah siap kena clamp. Punyalah sedih sebab saya terpaksa berjalan kaki ke pejabat keselamatan untuk membayar saman sebab pegawai berkaitan tak akan melayan kalau saya mintak mereka datang ke tempat kereta saya di'gari'. Nasib baik ada salah seorang kawan saya yang baik dapat tolong dan hantar saya ke pejabat keselamatan. Apa yang tambah menyedihkan, rupa-rupanya tuan punya tempat parking tersebut telah membuat aduan kerana saya telah masuk ke tempat parking dia. Agaknya punyalah marah sebab bila dia datang-datang aje, tengok-tengok entah sapa la pulak yang masuk tempat parking dia. Apa lagi dengan penuh sakit hatinya, terus la dia telefon pak guard mintak clampkan kereta saya. Sampai hati betul buat macam tu. Dahlah datang tak kira waktu. Kalau datang awal tak apa lah jugak, ni datang dah tengah hari masa semua parking dah penuh. Macamana lah saya tak naik bengang dibuatnya. Macam la harta sendiri, semua ni sementara aje tau. Agaknya kalau saya tanya dialah soalan macam ni, inilah jawapannya, "Parking siapa?, "Parking saya.!! Grrrrrr......

0 comments:

Post a Comment